Jak pozycjonować sklep internetowy – podstawowe zasady

Pozycjonowanie stron e-commerce w prostej mierze przekłada się na zwiększony ruch na danej stronie, a co za tym idzie – większą sprzedaż i wyższe zyski. Nie dziwi zatem fakt, iż coraz więcej właścicieli sklepów internetowych decyduje się na tego typu działania. I chociaż pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga długotrwałych działań, systematyczności i znajomości określonych zagadnień, to w dłuższej perspektywie bardzo się opłaca.

Jednak aby osiągnąć sukces w tej dziedzinie, to proces pozycjonowania musi być przeprowadzony z zachowaniem określonych zasad. Jak zatem pozycjonować sklep internetowy?

Po pierwsze – optymalizacja

Pozycjonowanie sklepów działających w sieci wymaga przede wszystkim optymalizacji ich strony internetowy. Pod tym pojęciem kryją się wszelkie działania zmierzające do poprawy widoczności danej strony w wyszukiwarce.

Tutaj można wyróżnić działania w obszarach on-site(na przykład architektura treści, linkowanie wewnętrzne czy semantyka kodu) i off -site (linkowanie zewnętrzne, aktualizacja danych teleadresowych na serwisach zewnętrznych czy aktualizacja linków). Działania z obu obszarów są tak samo ważne i nie wolno ich pominąć.

Po drugie – wartościowe treści

Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga wartościowych treści. W tym przypadku ważne są zarówno dobre i staranne opisy produktów, jak i umieszczane na stronie sklepu porady czy opinie klientów. I co ważne – treści muszą być unikalne i systematyczne.

Po trzecie – linkowanie

Pozycjonowanie sklepu internetowego to nie tylko optymalizacja i dodawanie wartościowych treści. To także linkowanie, które znacząco podnosi skuteczność pozycjonowania. Warto zadbać o umieszczanie oryginalnych treści na innych stronach internetowych, które są dopasowane pod względem treści do pozycjonowanego sklepu.

Wszystkie działania w ramach pozycjonowania mają podstawowy cel – poprawić wyniki w wyszukiwarce, co przekłada się na większy ruch i związaną z tym większą sprzedaż. A ponieważ są to tak istotne działania, to warto oddać je w ręce specjalistów.